Najczęstsze pytania, czyli FAQ

Z najnowszych badań Global Stats wynika że w Polsce z wyszukiwarki Google korzysta 98% użytkowników Internetu, oprócz tego serwisy takie jak Onet czy Interia korzystają z silnika Google w swoich wyszukiwarkach. Wypozycjonowanie strony w Google jest niemal jednoznaczne z wypozycjonowaniem się w całej sieci.

Cały proces pozycjonowania polega na walce o pozycje w top 10. Najważniejsze znaczenie ma pierwsza strona wyników wyszukiwania, gdyż tylko nieliczni użytkownicy odwiedzają 2 stronę wyników. Walka jednak na tym się nie kończy, gdyż im wyższa pozycja w obrębie pierwszej strony tym większa szansa na zdobycie klienta. Badania przeprowadzone przez firmę Enquiro wyłoniły miejsca na pierwszej stronie na które najczęściej pada spojrzenie użytkowników. Na tej podstawie można wywnioskować, że najbardziej efektywne są wyniki w zakresie od 1 do 3 miejsca. Dlatego też pozostałe pozycje wyników wyszukiwania mimo, że wchodzą w skład top 10 są często tańsze nawet o 30% .

Optymalizacja strony pod pozycjonowanie ma na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Polega na analizie serwisu, a następnie optymalizacji treści, tytułów, linków wewnętrznych, adresów URL, a także doprowadzeniu kodu do jednego ze standardów W3C. Optymalizcja strony jest niezbędna, by pozycjonowanie przebiegało sprawnie i przyniosło oczekiwane efekty. Czasami już sama optymalizacja może lekko wpłynąć na podniesienie pozycji, a jej poprawne przeprowadzenie stanowi podstawę całego procesu pozycjonowania.

Można pozycjonować każdą ilość słów kluczowych, jednak powinno być ich minimum 8. Mogą to być nazwy produktów, usług, synonimy danego słowa, jak i liczba pojedyncza (choć liczba mnoga jest bardziej popularna). Frazy mogą być również regionalne np. ‘ogrodnik warszawa’, ‘koszenie trawników warszawa’. Warto pozycjonować stronę na wiele słów kluczowych, gdyż użytkownicy sieci stają się coraz bardziej świadomi i wpisują w wyszukiwarkę coraz bardziej złożone frazy. Optymalna ilość słów kluczowych w pozycjonowaniu standardowym to 10-25 fraz. Przy większym wyborze fraz warto rozpocząć próbną kampanię linków sponsorowanych, która wyłoni najbardziej popularne słowa.

Koszt pozycjonowania to stała opłata z możliwością rozliczenia za efekt. Każde słowo wyceniane jest indywidualnie, na tą wycenę składa się kilka elementów: wiek domeny, ilości i jakość linków zewnętrznych, zawartości strony, technologia wykonania serwisu i konkurencyjność w branży w jakiej działa strona.

Dobrze i etycznie przeprowadzone pozycjonowanie gwarantuje osiągnięcie stałych pozycji, jednak całkowite zaprzestanie działań pozycjonerskich może spowodować delikatny i powolny spadek uzyskanych efektów. Spowodowane jest to usuwaniem linków, pojawianiem się nowych witryn, pozycjonowaniem konkurencji i ogólnym dynamizmem charakterystyczny dla tej branży.

Precyzyjne określenie czasu pojawienia się efektów pozycjonowania nie jest możliwe ze względu na różnorodność algorytmu wyszukiwarki oraz konkurencyjności w obrębie branży w jakiej działa promowana witryna. Z doświadczenia jednak wiemy, że pierwsze efekty pozycjonowania można zaobserwować już po wdrożeniu optymalizacji, w statystykach pojawia się zwiększony ruch robotów na stronie. Po pewnym czasie od tego momentu strona zacznie pojawiać się w wyszukiwarkach internetowych w zależności od konkurencyjności słowa. Bardzo hipotetycznie szacować można, że wypozycjonowanie łatwiejszych frazy zajmuje kilka tygodni zaś trudniejszych kilka miesięcy.

Żadna profesjonalna firma nie jest w stanie zagwarantować określonej pozycji w wyszukiwarce. Ma to związek z ciągłą zmiennością panującą w sieci, w każdej chwili może pojawić się nowa strona, która dynamicznie zajmie pozycje lub strona, która drastycznie spadnie choćby przez nałożenie przez Google bana. Oprócz tego pozycja w wyszukiwarce jest uzależniona od jej algorytmu Google, który ciągle ulega przeobrażeniom.

Najpewniejsze i najtrwalsze efekty przynoszą jedynie etyczne metody pozycjonowania stron www. Są to w pierwszej kolejności:

  • optymalizacja witryny,
  • linkowanie jej do tematycznych treści,
  • tworzenie zaplecza pozycjonerskiego firmy,
  • katalogowanie,
  • tworzenie i promowanie artykułów pozycjonujących stronę,
  • dbanie o unikalność tekstów na stronie,
  • oraz stały monitoring pozycji.

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO od ang. search engine optimization), to rodzaj reklamy internetowej polegającej na dążeniu do tego aby strona uzyskała jak najwyższe pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Najogólniej mówiąc to zespół czynności mających na celu podniesienie pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Do wykonania tych czynności niezbędna jest fachowa wiedza z zakresu pozycjonowania i optymalizacji witryn oraz znajomość technik pozycjonerskich które spowodują zwiększenie pozycji witryny.

Na pozycjonowanie składa się:

  • dobór odpowiednich słów kluczowych,
  • SEO analiza strony w tym optymalizacja kodu witryny internetowej,
  • optymalizacja title, url,
  • linki wewnętrzne,
  • optymalizacja objętości kodu,
  • standaryzacja kodu,
  • optymalizacja treści witryny,
  • seo copywriting,
  • budowanie zaplecza pozycjonerskiego.

Nasze sukcesy

Fraza Strona WWW Pozycja
malarstwo cybulska-wilkon.pl 2
szkoła tańca rzeszów ag-studio.rzeszow.pl 1
ubezpieczenia rzeszów carlo24.pl 1
beton rzeszów styrobudbetoniarnie.pl 1
odzyskiwanie danych rzeszów kamlegit.pl 2

Nasi klienci