Jesteśmy uradowani z faktu, że chcesz być świadomym klientem i zapoznać się z terminologią wykorzystywaną przez nas w pozycjonowaniu. Gdyby okazało się, że jest jeszcze jakieś pojęcie którego brakuje w słowniku, prosimy o taką informację w poprzez formularz kontaktowy.

Adsense

Adsense

To jedna z form reklamy oferowanej przez Google, opiera się o podobny system rozliczeń za kliknięcie tak jak boksy sponsorowane. Strony które chcą wyświetlać u siebie reklamy dołączają do programu i umożliwiają reklamodawcom wyświetlanie u siebie reklam. Za każde kliknięcie w reklamę na takiej stronie naliczane są koszty dla reklamodawcy, cześć zysków wędruje do Google, a część do właściciela strona na której zarejestrowano klikniecie.

Adwords

Adwords

Najpopularniejsza forma reklamy oferowana przez Google, oparta o system rozliczeń za kliknięcie, powszechnie znana jako boksy reklamowe. Reklamy wyświetlają się u góry strony wyników wyszukiwania (3 pierwsze pozycje) lub w prawym panelu. Koszty reklamy naliczane są na podstawie kliknięć w boks, cena za kliknięcie uzależniona jest od kilku czynników. Najważniejszy z nich to popularność danej frazy w wyszukiwarce i jej konkurencyjność.

Analiza słów kluczowych

Analiza słów kluczowych

Badanie mające na celu wyłonienie najbardziej odpowiednich do pozycjonowania sów kluczowych. Analizę przeprowadza się przed rozpoczęciem pozycjonowania, bierze się przy niej pod uwagę tematykę i ofertę pozycjonowanej strony, popularność i częstotliwość słów wpisywanych w wyszukiwarkę oraz ich konkurencyjność.

Anchor tekst

Anchor tekst

Jest elementem HTML (xHTML) pozwalającym na dodanie linku / hiperłącza do innych dokumentów w internecie. Anchor tekst obrazowo można przedstawić w następujący sposób: to jest anchor tekst. Anchor tekst jest wykorzystywany w pozycjonowaniu jako czynnik wartościujący strony internetowe w wyszukiwarkach. Umieszczenie linku do strony poprzez anchor tekst powoduje wzrost rangi tej witryny co przekłada się na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany

To forma reklamy polegająca na publikowaniu płatnych materiałów reklamowych w postaci artykułów na serwisach branżowych, blogach i wartościowych stronach WWW. Zaletą tego typu działań jest dotarcie do najbardziej zainteresowanej grupy docelowej oraz podniesienie prestiżu i poprawienie wizerunku firmy.

Backlink

Backlink

Link prowadzący z innej strony do danej strony. Im więcej takich linków, tym bardziej popularniejsza i ważniejsza dla robotów wyszukiwarek jest dana strona internetowa. Zamienne nazwy: linki przychodzące, linki zewnętrzne, linki zwrotne lub BL.

Bad neighbourhood

Bad neighbourhood

Złe otoczenie.

Ban

Ban

Usunięcie strony www z wyników wyszukiwania. Taka strona – zbanowana nie istnieje dla wyszukiwarki, jest ignorowana przez wyszukiwarki. Powodem usunięcia strony może być rażące naruszenie wytycznych wyszukiwarki co do tworzenia stron.

Black SEO

Black SEO

To forma pozycjonowania stron internetowych oparta o stosowanie nieetycznych metod promocji oraz używanie technik spamerskich. Opiera się głownie na szybkim tworzeniu dużej ilość linków i treści prowadzących do pozycjonowanej strony. Przekłada się to na szybki wzrost pozycji, jednak takie działania są równie szybko wykrywane przez roboty Google. Strona często otrzymuje bana lub filtr i znika na długo z wyników wyszukiwania.

Boksy sponsorowane

Boksy sponsorowane

Określany również jako boks sponsorowany lub link sponsorowany. Jest to specjalnie wyznaczone miejsce na stronie www, bądź w wyszukiwarce internetowej, w którym umieszczane są płatne reklamy tekstowe. Przykładem boksów sponsorowanych jest AdWords.

Buzz marketing

Buzz marketing

Marketing szeptany ma za zadanie wywołać szum medialny wokół danej marki. Działania te mają wzbudzić zainteresowanie produktem bądź usługą, wywołać pozytywne opinie wśród użytkowników, a także sprowokować do dyskusji na jego temat. Ta forma promocji jest bardzo ceniona ze względu na dużą wiarygodność i zaufanie, gdyż nie jest napędzana przez samych użytkowników.

Canonical

Canonical

Atrybut znacznika <link>, określa stronę jako właściwą. rel=”canonical” wspomaga uniknięcie problemu z duplicate content. Gdy podstrony zawierają taką samą treść, aby uniknąć duplikowania treści na każdej z nich stosujemy parametr canonical dodając go w sekcji <head> , np.: <link rel=”canonical” href=”http://www.domena.pl/produkty.php?show=all”>

Cloaking

Cloaking

Nieakceptowana metoda pozycjonowania, która opiera się na przedstawianiu robotowi wyszukiwarki innej treści niż rzeczywista treść witryny. W tej technice powszechne jest ukrywanie tekstu za pomocą warstw, odpowiedniej strukturze CSS elementów strony, stosowanie tekstu w kolorze tła strony, itd.

Content

Content

w odniesieniu do stron www oznacza treść, która przekazuje informacje (dane), zaś połączenie jej z odpowiednim formatowaniem i elementami towarzyszącymi tworzy zwartą całość strony www.

Data center

Data center

Inaczej zwane centrum danych, które stanowi sieć połączonych komputerów. Mają one za zadanie gromadzić i przetwarzać dane zbierane przez roboty wyszukiwarek oraz pochodzące z innych źródeł.

Description (meta tag)

Description (meta tag)

Zwięzły opis strony, który umieszczany jest w sekcji HEAD w kodzie strony. Opisuje indywidualnie zawartość strony. Jego zawartość może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania, jednak jego znaczenie z każdą chwilą staje się coraz mniejsze.

DMOZ

DMOZ

Otwarty katalog, który stanowi największą bazę stron internetowych. Wpis do katalogu jest bezpłatny jednakże musi zostać zweryfikowany przez moderatorów. Proces ten może potrwać od kilku tygodni do kilku miesięcy ze względu na ogromną ilość zgłoszeń. Katalog Open Directory cieszy się dużą popularnością, ponieważ dane przechowywane w jego bazie wykorzystywane są przez inne katalogi oraz wyszukiwarki internetowe takie jak Netscape Search, AOL Search, Google, Lycos, HotBot, DirectHit itd.

Duplicate Content

Duplicate Content

Z duplikatem treści mamy do czynienia w sytuacji, gdy taka sama treść strony www została opublikowana w innym serwisie. Bardzo często zdarza się, że strony zawierające zduplikowaną treść nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania.

Farma linków

Farma linków

Rodzaj zaplecza pozycjonującego, który charakteryzuje się generowaniem dużej ilości podstron zawierających również ogromne ilości linków wychodzących. W większości przypadku takie strony są bezwartościowe dla użytkowników Internetu. Działania te zaliczane są do Black SEO.

Filtr

Filtr

Rodzaj kary nakładanej na stronę za stosowanie nieetycznych technik pozycjonowania. Takie działania mogą skończyć się znacznym obniżeniem pozycji strony na wybraną/e frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania, umieszczeniem adresu strony w wynikach uzupełniających (suplemental index) lub też całkowitym usunięciem strony z wyników wyszukiwania.

Findability

Findability

Zdolność do bycia odnalezionym. W przypadku stron internetowych findability rozumiane jest jako użyteczność, dostępność, wiarogodność i atrakcyjność.

Geolokalizacja

Geolokalizacja

Położenie geograficzne internauty, natomiast w przypadku strony internetowej położenie geograficzne serwera na którym znajduje się strona. Geolokalizację ustala się na podstawie miejsca (lokalizacji) użytkownika lub na analizie numeru IP.

Głębokie linkowanie

Głębokie linkowanie

(z ang. deep linking) odnośniki prowadzące do podstron, dokumentów, zdjęć i podstron strony www. Inaczej mówiąc są to wszystkie adresy z wyjątkiem domen i subdomen.

Google Analytics

Google Analytics

narzędzie wyszukiwarki internetowej Google przy pomocy którego prezentowane są statystyki strony na temat użytkowników oraz ich zachowania w obrębie analizowanej strony www i poza nią. Aby móc korzystać z Analyticsa trzeba posiadać konto Google oraz zainstalować indywidualny kod śledzenia w strukturze danej strony www.

Hilltop algorytm

Hilltop algorytm

(z ang. Hilltop Algorithm algorytm Hilltop) algorytm przy pomocy którego można ocenić jakość stron na podstawie ilości i jakości powiązań między nimi. Algorytm ten wyróżnia się tym, że opiera się na źródłach eksperckich – listy stron (Expert-Index), a następnie obliczany jest ranking celów stron eksperckich.

Image SEO

Image SEO

Image SEO (Grafika SEO) termin odnoszący się do pozycjonowania obrazów (materiałów graficznych) w wynikach wyszukiwania grafik. Działania w ramach Image SEO opierają się na optymalizacji strony www w celu poprawienia widoczności w wynikach wyszukiwania obrazów zawartych na stronie www.

Jump page

Jump page

To strona, na którą kierowana jest osoba zainteresowana konkretną sprawą (produktem lub usługą), bez konieczności przechodzenia przez linki ze strony głównej danej firmy. Internauta może trafić na Jump Page poprzez kliknięcie na reklamowy banner, e-mail lub poprzez linki sponsorowane po wpisaniu w wyszukiwarce odpowiedniej frazy. Może ona być częścią serwisu lub niezależną stroną www z odrębną nazwą domeny. Jump Page jest wypełniona mocno perswazyjnym tekstem oraz zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych, które jednocześnie są logicznym rozszerzeniem reklamy internetowej. Page stale ewoluuje – witryny tego typu coraz częściej wyglądają jak prawdziwe strony bez stosowania automatycznych przekierowań.

Katalog stron

Katalog stron

Rodzaj strony internetowej, która stworzona została w celu przechowywania i publikowania adresów i informacji o innych stronach sieci www. Aby strona znalazła się w katalogu użytkownik musi zgłosić bezpośrednio (ręcznie) lub pośrednio (przy użyciu robota dodającego) stronę. Większość dobrych katalogów stron podlega moderacji, dzięki czemu nie zawierają bezwartościowych wpisów, a także uniemożliwiają dodanie stron automatom.

Keyword density

Keyword density

Nasycenie słów kluczowych

Keyword (meta tag)

Keyword (meta tag)

Indywidualny znacznik meta, który zawiera słowa kluczowe informujące o treści jaka zawarta jest na stronie. Składa się z kilku/kilkunastu pojedynczych słów i fraz oddzielonych przecinkami.

Przykład:

<meta content=”słowo kluczowe 1, fraza kluczowa 1, słowo kluczowe 2, fraza kluczowa 2, fraza kluczowa 3″ name=”Keywords”> </meta>

Landing Page

Landing Page

Strona na którą zostaje przekierowany użytkownik po kliknięciu reklamy danego serwisu. Landing Page stworzone są, aby internauta znalazł dokładnie to czego szukał, a także śledzenia kolejnych jego ruchów w obrębie serwisu. Zawiera ściśle określone i sprecyzowane informacje.

Linki rotacyjne / dynamiczne

Linki rotacyjne

zwane też linkami dynamicznymi lub linkami rotującymi są typem linków pozycjonujących, które charakteryzują się okresowością występowania. Są one publikowane przez pewien określony okres czasu, a następnie zostają usunięte lub przeniesione pod inny adres.

Ten rodzaj linkowania jest niebezpieczny, ponieważ może spowodować znaczące, nienaturalne okresowe ilości linków uwzględnianych przez roboty wyszukiwarek.

Link popularity

Link popularity

Określa ilość i jakość linków przychodzących danej strony www. Jest równie ważnym wyznacznikiem jak i zawartość strony, który decyduje o pozycji adresu w wynikach wyszukiwania. Inna rzadziej używana nazwa to „page popularity”.

Link zwrotny

Link zwrotny

linki przychodzące uzyskane w wyniku wymiany linków (ze strony A do strony B i na odwrót) oraz wynikający z innej formy współpracy.

Meta tag

Meta tag

Znacznik umiejscowiony w sekcji HEAD kodu strony www w którym zawarte są informacje prezentowane użytkownikom Internetu oraz wyszukiwarkom.

Struktura meta tagu (z wyjątkiem title):
<meta name=”nazwa tagu” content=”treść tagu” />

Najważniejsze meta tagi z punktu widzenia pozycjonowania i optymalizacji to:
Title – tytuł strony
Description – opis strony
Keywords – słowa kluczowe opisujące stronę
Robots – wytyczne dla robotów wyszukwiarek
Verify-v1 – tag weryfikacyjny Narzędzi dla Webmasterów Google z ang. Google Webmaster Tools (GWT)

Mirroring

Mirroring

Jedna z technik spamerskich zaliczanych do black SEO, która polega na powielaniu stron internetowych (tworzeniu kopii stron) – manipulowanie wynikami wyszukiwania.

Moved permanently

Moved permanently

Przekierowanie 301

Moved temporarily

Moved temporarily

Przekierowanie 302

Mullet

Mullet

Strategia marketingowa, która zasadą jest, że treści znajdujące się na stronie głównej są nienaganne merytorycznie, natomiast zawartość kolejnych podstron jest bardzo niskiej wartości.

Nasycenie słów kluczowych

Nasycenie słów kluczowych

(z ang. keyword density) współczynnik odnoszący się do danej frazy znajdującej się w treści strony, który informuje o procentowym udziale tego słowa w stosunku do pozostałych słów występujących na stronie. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi jaka ilość słów jest optymalna, jednakże zarówno zbyt mała, jak i zbyt duża może nie przynieść pożądanych efektów.

Naturalne linkowanie

Naturalne linkowanie

Wzrost ilości linków przychodzących, który jest rezultatem umieszczania ich przez użytkowników na swoich lub cudzych stronach. Naturalne linkowanie nie zaliczane jest pod świadome pozycjonowanie, które ma na celu poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Nofollow

Nofollow

Użyty w stosunku do poszczególnych linków kierujących do stron zewnętrznych, oznacza brak przekazywania mocy do tych stron, choć jednak roboty nimi podążają.

<a href=”login.php” rel=”nofollow”>Zaloguj się</a>

Naturalne linkowanie

Naturalne linkowanie

Wzrost ilości linków przychodzących, który jest rezultatem umieszczania ich przez użytkowników na swoich lub cudzych stronach. Naturalne linkowanie nie zaliczane jest pod świadome pozycjonowanie, które ma na celu poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Online Reputation Management (ORM)

Online Reputation Management

ORM to działania mające na celu budowanie wizerunku pojedynczej osoby lub firmy, tak aby była ona najlepiej dostosowana do celów jakie chcemy osiągnąć w Internecie. Opierają się one na odpowiednim doborze grup do których należy użytkownik, znajomych, fotografii, a także materiałów i postów jakie zamieszcza w sieci.

Optymalizacja

Optymalizacja

Zoptymalizowanie strony WWW, które obejmuje optymalizację treści oraz struktury pod kątem poprawności dla wyszukiwarek i użytkowników.

Optymalizacja treści polega na przygotowaniu treści (tekst, elementy graficzne, elementy flash, itd.), przyjaznej zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek. Treść ta charakteryzuje się odpowiednim nasyceniem słowami kluczowymi przewidzianymi do pozycjonowania w wyszukiwarkach.

Z kolei optymalizacja struktury to działania, które mają na celu odpowiednie rozmieszczenie i powiązanie elementów strony www. Mają one ułatwić i przyspieszyć przemierzania strony przez robota wyszukiwarki, dzięki wyróżnieniu wybranych elementów i wzmocnieniu ich znaczenia.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie

Odnosząc się do promocji w wyszukiwarkach internetowych pozycjonowanie to działania zewnętrzne, które mają za zadanie wypromowanie danej strony www w organicznych wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Składa się na nie: pozycjonowanie marki, pozycjonowanie produktu oraz pozycjonowanie rynku.

Page Rank

Page Rank

(PageRan, PR) algorytm wyszukiwarki internetowej Google, który określa wartość strony internetowej. Podawany jest w skali od 0-10. Im większy PR tym większa wartość strony. Strony posiadające wysoki PR mogą przekazać wysoką wartość PR innym stronom do których umieszczone są linki wychodzące.

PPC

PPC

(z ang. Pay Per Click – płać za kliknięcie) forma reklamy internetowej, która rozliczana jest za pojedyncze kliknięcie w reklamę (baner, link). Wydawca reklamy internetowej dostaję zapłatę od reklamodawcy za każde kliknięcie w reklamę.

Presell Page

Presell Page

Strony internetowe posiadające formę katalogu. Stworzone są w celu publikowania artykułów zawierających w swojej treści wartościowych linków do pozycjonowanych serwisów.

Quality Score

Quality Score

Wskaźnik wartości danej strony, który przypisany został przez wyszukiwarkę Google. Świadczy on o zgodności merytorycznej i jakości witryny w odniesieniu do wybranej frazy. Na jego podstawie ustala się kolejność miejsc reklamy danej strony w stosunku do pozostałych reklam AdWords.

Reklama kontekstowa

Reklama kontekstowa

reklama internetowa, która pojawia się tylko na stronach powiązanych merytorycznie z treścią reklamy. Reklama kontekstowa cieszy się dużą skutecznością, ponieważ wykazuje podwyższony współczynnik trafienia do grupy docelowej. Przykładem takie reklamy mogą być boksy sponsorowane. W przypadku Google mamy do czynienia z AdWords i Adsense.

Robots.txt

Robots.txt

Plik tekstowy zawierający wytyczne i informacje dla robotów wyszukiwarek internetowych, które dotyczą przemierzania i indeksowania strony www. Umiejscowiony on jest w katalogu głównym strony www. Dzięki niemu można zablokować robotom wyszukiwarek dostęp do wybranych części serwisu. Nie wszystkie wyszukiwarki rozpoznają plik robots.txt

Robot wyszukiwarki

Robot wyszukiwarki

Inne nazwy to bot, spider, crawler, pająk – program, który zbiera informacje o stronach WWW automatycznie przemierzając Internet. Roboty wyszukiwarek można pogrupować pod względem: – ruchliwości- ilości stron odwiedzanym równocześnie – długości czasu spędzonego pod danym adresem – celu przemierzaniu Internetu – sprawdzania poprawności stron WWW – wyszukiwania nowych elementów.

SEM - Search Engine Marketing

SEM

(z ang. Search Engine Marketing) dział marketingu internetowego, którego celem jest promocja stron WWW w Internecie wykorzystując wyszukiwarki internetowe oraz inne narzędzia przez nie oferowane. Działania SEM składają się z SEO i PPC.

SEO - Search Engine Optimization

SEO

(z ang. Search Engine Optimization) – pozycjonowanie stron www w organicznych wynikach wyszukiwania. Prościej mówiąc działania, których celem jest osiągnięcie przez daną stronę WWW jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Do tych działań zaliczana jest również optymalizacja treści i struktury serwisu internetowego.

SEO friendly

SEO friendly

Terminem tym określa się przyjazność wyszukiwarkom internetowym. Odnosi się zazwyczaj do całej strony www, jej treści, struktury, adresów wewnętrznych lub innych elementów.

SERM - Search Engine Reputation Management

SERM

(z ang Search Engine Reputation Management) działania promocyjne w wyszukiwarkach, których celem jest kreowanie odpowiedniego wizerunku osób, marek, firm oraz innych podmiotów w sieci przez wpływanie na wyniki wyszukiwania (SERP) nazw własnych w/w podmiotów.

SERP - Search Engine Results Page

SERP

(z ang. Search Engine Results Page) strona wyników wyszukiwania domyślnie wyświetlająca 10 pozycji, jednak w większości z nich ilość pozycji może się zmienić w SERP.

Site

Site

Ilość pojedynczych, zaindeksowanych adresów domeny lub subdomeny wyszukiwarki internetowej. Można ją sprawdzić poprzez wpisanie polecanie w wyszukiwarkę: „site:domena.pl”

Słowo kluczowe

Słowo kluczowe

Zapytanie wpisywane przez użytkownika Internetu do wyszukiwarki internetowej w wyniku którego wyświetla ona wyniki najbardziej odpowiadające słowu kluczowemu (frazie kluczowej).

Spam

Spam

W odniesieniu do pozycjonowania i optymalizacji spam jest tworzeniem linków i treści, a następnie umieszczaniem ich na stronach www w celu manipulowania wynikami wyszukiwania. Spam najczęściej jest karany usunięciem strony z indeksu lub obniżeniem jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

System wymiany linków

System wymiany linków

SWL – system partnerski, który ma na celu umożliwienie wymieniania się linkami w sposób dynamiczny. Do takiego systemu może przystąpić każdy właściciel strony www, lub osoba zarządzająca tą stroną. Uczestniczenie w takich systemach jest niezgodne z wytycznymi większości wyszukiwarek, dlatego też może doprowadzić do nałożenia kary na stronę uczestnicząca w SWL. Wyróżnia się dwa systemy wymiany linków: – statycznych – gdzie linki umieszczane są na stronach uczestniczących w programie i pozostają na nich tak długo jak ich właściciel spełnia warunki regulaminu systemu. – dynamicznych – linki umieszczane są na stronach, które uczestniczą w programie w sposób kresowy, tzn. z czasem zmieniają lokalizację.

Tiny text

Tiny text

Typ formatowania tekstu, który stosowany jest przez spamerów. Polega on na umieszczeniu małego rozmiaru tekstu w równie mało widocznym miejscu w strukturze strony WWW, który jest nasycony dużą ilością słów kluczowych.

Title

Title

Opcjonalny atrybut linku, który podaje informację o celu do którego prowadzi odnośnik (tytuł linku). Tekst title wyświetla się w chmurce obok kursora myszy po najechaniu na link.

Przykład: <a href=”http://www.domena.pl” title=”tytuł”>anchor tekst</a>

Title tag

Title tag

Indywidualny tag, który zawiera tytuł strony WWW. Wyświetla się w pasku przeglądarki internetowej. Title tag jest najważniejszy spośród trzech tagów wpływających na pozycję strony.

Przykład: <title>Tytuł strony</title>

User Agent

User Agent

Klient użytkownika, User Agent String – ciąg znaków, który zostaje wysyłany podczas łączenia się z serwerem www. Ma on na celu zidentyfikować użytkownika, program lub skrypt komunikujący się z serwerem oraz dostarczyć podstawowych informacji.

Użyteczność

Użyteczność

Więcej informacji w zakładce: Web usability.

Video SEO

Video SEO

Dział pozycjonowania i optymalizacji stron www skupiający się na promowaniu materiałów wideo (filmów) w wynikach wyszukiwania.

Viral marketing

Viral marketing

Tzw. marketing wirusowy charakteryzuje się prowokowaniem sytuacji w których informacja o firmie jest rozprzestrzeniana przez użytkowników po sieci. Najważniejszy jest pomysł na stworzenie ciekawej kreacji, którą użytkownicy będą chcieli się dzielić.

Web usability

Web usability

„Użyteczność” serwisów internetowych czyli projektowanie stron pod kątem możliwie najbardziej optymalnej ich ergonomii. Serwisy budowane w oparciu o Web usability charakteryzuje intuicyjność i łatwość w obsłudze.

White SEO

White SEO

Przeciwieństwo „black SEO” czyli wszelkie techniki pozycjonowania, które są zgodne z wytycznymi wyszukiwarek internetowych.

Wyszukiwarka internetowa

Wyszukiwarka internetowa

(Z ang. Search Engine) strona lub program, który pozwala na wyszukiwanie informacji zapisanych w sieci internetowej. Wyszukiwarka internetowa ma za zadanie poszukiwanie, gromadzenie i prezentowanie danych dostępnych w Internecie. Wyszukiwarki działają w oparciu o roboty indeksujące, które pozyskują dane z sieci internetowej.

Przykłady wyszukiwarek internetowych:
Google http://www.google.pl
Yahoo! http://search.yahoo.com/bin/search?p=polski
Bing http://www.bing.com/search?q=polski
Clusty http://clusty.com/ (wyszukiwarka klastrowa)

XFN

XFN

Skrót od XHTML Friends Network. Projekt Global Multimedia Protocols Group, który opiera się na stworzeniu systemu powiązań społecznościowych elementów sieci internetowej za pomocą linków. Do tego celu stosowane są dodatkowe parametry atrybutu rel=”” w linkach prowadzących do stron społecznościowych (blogów, profili w serwisach społecznościowych). Wartości tych parametrów określają typ powiązania elementów oraz wzajemne relacje.

Yahoo

Yahoo

Zaliczany jest do największych i najczęściej odwiedzanych serwisów internetowych na świecie. Ponadto, Yahoo zaliczana jest jako druga najczęściej rozpoznawalna wyszukiwarka internetowa w Polsce.

Zaplecze

Zaplecze

Zwane zapleczem pozycjonerskim czy też zapleczem pozycjonującym to element sieci internetowej przykładowo w postaci strony www, który stworzony jest w celu poprawienia pozycji w wynikach wyszukiwania promowanej strony (stron) www.

Typy zaplecza pozycjonerskiego:
– płatne lub darmowe
– własne lub cudze (udostępnione na zasadzie wymiany, odpłatne, darmowe)
– tematyczne – odnoszące się do tematyki pozycjonowanej strony lub nietematyczne
– wartościowe, o niskiej wartości oraz bezwartościowe (niekiedy szkodliwe)

Złe towarzystwo

Złe towarzystwo

Odnosi się do danej strony WWW, która posiada linki przychodzące ze stron nie stosujących wytycznych wyszukiwarki dotyczących pozycjonowania. Nie ma ono negatywnego wpływy na pozycje strony w wynikach wyszukiwania ze względu na brak kontroli nad linkami przychodzącymi.