Pozycjonowanie sklepów internetowych

Posiadanie własnego sklepu w internecie to dopiero początek biznesu i najważniejszy krok w pozyskaniu klientów. Lecz co zrobić w przypadku zastoju w interesach i braku nowych klientów? Wyciągamy pomocną dłoń i proponujemy dla Państwa ofertę pozycjonowania sklepu internetowego. 

Nasze skuteczne pozycjonowanie polega na dotarciu do określonej grupy docelowej, w której mogą być potencjalni klienci, a co za tym idzie – zwrot kosztów z inwestycji. Duża skuteczność pozycjonowania spowodowała, że na chwilę obecną jest to najlepiej rozwijający się sposób na reklamy w internecie.

Czy warto pozycjonować sklepy internetowe?

Jak wspominaliśmy na stronie o pozycjonowaniu standardowym, według badań Google użytkownicy wyszukiwarek w większości przeglądają tylko dwie pierwsze strony wyników wyszukiwania. Jeśli zależy Państwu na rozwoju firmy i sprzedaży swoich produktów, należy pozycjonować sklep internetowy do tego stopnia, by była zauważalna dla użytkowników najpopularniejszych wyszukiwarek (Google, Yahoo, Bing, etc.). Przy skutecznym pozycjonowaniu i osiągnięciu kluczowych pozycji, uzyskujemy większe szanse na zdobycie potencjalnych klientów.

Jak wygląda nasz plan działania?

Wraz z Państwem ustalamy, jakie frazy kluczowe będą najbardziej odpowiednie do pozycjonowania produktu. Przy każdym sklepie dokonujemy indywidualnej analizy sklepu internetowego, która wygląda następująco:

  • dokonujemy wstępnej analizy państwa sklepu internetowego,
  • badamy rynek i sprawdzamy jakie działania podejmuje konkurencja,
  • optymalizujemy Państwa stronę pod kątem pozycjonowania,
  • budujemy link popularity,
  • na bieżąco analizujemy efekty oraz wprowadzamy zmiany związane z optymalizacją,
  • przedstawiamy raport z osiągniętych sukcesów.

Tu warto wspomnieć, że dobrym sposobem na zdobycie potencjalnych klientów, należy zastosować pozycjonowanie typu długi ogon. To pozycjonowanie jest kluczowe w przypadku produktów o złożonej nazwie, ale należy pamiętać, że pozycjonowanie na najważniejsze frazy jest nie mniej istotne.

Frazy w długim ogonie tworzone są przez użytkowników wyszukiwarek poprzez wpisywanie precyzyjnych, wielowyrazowych fraz. Naszym celem w pozycjonowaniu sklepów internetowych jest wygenerowanie jak największego ruchu na stronie, poprzez dobrze dobrane frazy do pozycjonowania w długim ogonie. Użytkownicy którzy odwiedzą sklep internetowy po sprecyzowanej, wielowyrazowej frazie są najważniejszymi odwiedzającymi, ponieważ są to potencjalni klienci dla danego produktu. Niedopuszczalna jest sytuacja, gdy użytkownicy zostają wprowadzeni w błąd, poprzez promowanie produktu który nie jest powiązany ze sklepem lub nie jest prowadzona jego sprzedaż (nie należy mylić tego z chwilowym brakiem towaru).

Badanie rynku oraz analiza działań konkurencji, daje nam możliwość bliższego zapoznania się z tematem witryny, dzięki czemu wiemy co powinno zostać zmienione na stronie i jak przygotować strategię by osiągnąć sukces w dobrym odstępie czasu. Zmiany które przeprowadzamy na stronie, mają na celu wypromowanie produktów na kluczowe pozycje wyprzedzając w wynikach wyszukiwania produkty konkurencji oraz atrakcyjne przedstawienie zalet produktu.